Verkkokaupan toimitusehdot, voimassa 15.7.2010 lähtien, päivitetty 11.1.2015.

DesignBrokers DB Ky on vuonna 2003 perustettu yritys, joka välittää laadukkaita kodin ja julkisten tilojen kalusteita ja sisustustuotteita pääosin Skandinaviasta ja Euroopasta. DesignBrokers ylläpitää kotisivuillaan (www.designbrokers.fi) verkkokauppapalvelua. Verkkokaupan kautta voi tilata ainostaan verkkokaupan sivuilla myytäviä tuotteita.

Yhteystiedot: DesignBrokers DB Ky, Haukikuja 5 A, 02170 Espoo.
Y-tunnus: 1827665-4.

Verkkokauppamme kautta voivat tilata niin yksityishenkilöt kuin yrityksetkin Suomessa. Yrityksen tulee tilaamisen yhteydessä ilmoittaa Y-tunnus. Tuotteita voi tilata myös rekisteröitymättä. Tilaajan tulee olla vähintään 18-vuotias.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

ASIAKASPALVELU
Asiakaspalvelumme palvelee sinua arkisin ma-pe klo 9 – 17.00. Voit soittaa numeroon 040 721 2362 tai lähettää kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen sales@designbrokers.fi – otamme mielellämme vastaan palautetta niin palvelustamme, tuotevalikoimastamme kuin verkkokauppamme toiminnasta.

TILAAMINEN

  1. Verkkokaupan tuotevalikoimaan tutustut avaamalla etusivun www.designbrokers.fi.
  2. Kun löydät haluamasi tuotteen, valitse tuotteelle haluamasi ominaisuudet (määrä, väri, verhoilu).
  3. Klikkaa “Lisää ostoskoriin” -painiketta. Siirryt suoraan Ostoskori-sivulle ja näet ostoskorissa olevat tuotteet.
  4. Tarkista, että tilauksesi tiedot ovat oikein. Jos haluat poistaa jonkin tuotteen ostoskorista, klikkaa “Poista”-painiketta. Tuote/tuotteet poistuvat ostoskorista ja voit edetä haluamallasi tavalla.
  5. Jos haluat jatkaa ostosten tekoa, klikkaa “Jatka ostoksia” -painiketta. Valitsemasi tuote säilyy ostoskorissa ja voit valita koriin uusia tuotteita. Voit aina halutessasi palata tarkistamaan ostoskorisi sisällön klikkaamalla “Ostoskori”-painiketta sivun ylävalikossa.
  6. Kun haluat maksaa ostoksesi, klikkaa “Siirry kassalle”-painiketta. Mikäli olet rekisteröitynyt jo aiemmin, riittää kun annat sähköpostiosoittesi ja salasanasi. Mikäli et ole vielä rekisteröitynyt palveluun, palvelu pyytää sinua joko rekisteröitymään tai jatkamaan reksiteröitymättä suoraan kassalle.
  7. Kirjaudu sisään tunnuksillasi, rekisteröidy tai anna asiakastietosi ja klikkaa “Jatka”-painiketta.
  8. Tämän jälkeen näet sivun, josta ilmenee toimitusosoite. Voit muuttaa toimitusosoitetta klikkaamalla “Muuta osoite” -painiketta. Laskutusosoitteena säilyy aina oma osoitteesi. Mikäli toimitusosoite on eri kuin laskutusosoite, on tavaran vastaanottajan puhelinnumero välttämätön tieto.
  9. Tarkista tiedot ja paina “Jatka”-painiketta sivun alareunassa.
  10. Valitse haluamasi maksutapa ja paina “Jatka”-painiketta.
  11. Näet tilausvahvistuslomakkeen, johon on koottu tilaustasi koskevat tiedot. Tarkista tiedot huolellisesti. Voit vielä muuttaa kaikkia antamiasi tietoja klikkaamalla ko. tiedon vieressä olevaa “Muokkaa”-painiketta.
  12. Mikäli kaikki tiedot ovat oikein, siirry maksamaan ostoksesi klikkaamalla “Vahvista tilaus” -painiketta. Mikäli olet valinnut maksutavaksi oman verkkopankkisi, siirryt maksamaan ostoksesi verkkopankkiisi. Mikäli maksat ostoksesi luottokortilla, siirryt maksamaan ostoksesi Luottokunnan palvelimelle.
  13. Palaa takaisin kauppaan maksusuorituksen jälkeen saadaksesi tilausvahvistuksen ja varmistuaksesi, että tilaus on rekisteröitynyt järjestelmään. Jos et näe tilausvahvistusta tietokoneellasi, etkä saa sähköpostitse vahvistusta tilauksesi rekisteröitymisestä, ota yhteys asiakaspalveluumme (puh 040 72 12362 ma-pe klo 9-17).

Tilattuasi tuotteen saat erillisen tilausvahvistuksen sähköpostitse. Voit tiedustella tilauksen etenemistä myös tarvittaessa asiakaspalvelustamme. Pidätämme oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

MAKSUTAVAT
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Voit maksaa ostoksesi käyttämämällä oman pankkisi verkkomaksua (Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken) sekä luottokortilla (Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla). Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksut Oy:n sivuston kautta. Voit myös valita maksutavaksi Collector Lasku/Osamaksu-palvelun, jolloin verkko-ostoksen voi maksaa laskulla. Tällöin tuote toimitetaan antamaasi osoitteeseen, ja Collector-lasku toimitetaan erillisenä kirjeenä tai sähköpostina. Laskulla on jopa 60 päivää korotonta maksuaikaa. Voit maksaa koko summan kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin. Pienin maksettava summa on merkitty laskuun. Lisätietoa Collector laskutus- ja osamaksupalvelusta tästä.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, DesignBrokers DB Ky toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Suomen Verkkomaksut Oy. Suomen Verkkomaksut Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Verkkomaksut Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Suomen Verkkomaksut Oy on myös maksun saaja.

Suomen Verkkomaksut Oy, y-tunnus: 2122839-7, Ohjelmakaari 10,40500 JYVÄSKYLÄ. Puhelin: 0207 181830.

HINNAT
Verkkokaupassa tilaushetkellä näkyvät hinnat ovat tuotteiden Euro -hintoja, jotka sisältävät arvonlisäveron 24%. Tuotteiden hinnat sisältävät kotimaan toimituskulut, eli toimituskuluja ei lisätä erikseen tuotteen hintaan. Hinnat sisältävät toimituskulut perille annettuun osoitteeseen toimitettuna, tuotteet kuljetuspakkauksissaan. Jotkin irtokalusteet, kuten valaisimet ja hyllyt, tulevat tehtaalta osissa, ja verkkokaupan hinnat eivät sisällä niiden asennusta.

Pidätämme oikeuden tuotteiden hinnanmuutoksiin valmistajien hinnastomuutosten mukaisesti.

TOIMITUSAIKA
Toimitusaika riippuu valmistajasta ja tuotteesta. Kartell-tuotteista osan toimitamme heti varastosta eli 3-5 työpäivän sisällä, ja muut Kartell-tuotteet noin 2-3 viikon toimitusajalla. Tuotesivulla näet mikä väri tuotteesta on ns. heti varastosta väri. MissoniHome -tuotteista toimitamme osan heti varastosta tuotteina 3-5 työpäivän sisällä. Tilaustuotteilla on keskimäärin 3-5 viikon toimitusaika. MissoniHome -tuotteiden osalta pidätämme oikeuden toimitusajan muutoksiin. Swedese- tuotteiden toimitusaika on sitoumuksetta noin 4-8 viikkoa tilauksesta eli siitä, kun olemme vastaanottaneet maksun tilatusta tuotteesta. On hyvä huomioida, että Swedese-tuotteet eivät ole varastotavaraa, vaan niitä aletaan valmistaa tilauksesta. Sitoudumme käsittelemään tilaukset viipymättä, jotta tuotteen valmistus voidaan aloittaa.

Mikäli tilattua tuotetta ei pystytä toimittamaan etukäteen tilauksen yhteydessä ilmoitetussa ajassa, ilmoitamme siitä heti erikseen sähköpostilla tilauksen vastaanoton yhteydessä. Viestistä ilmenee tuotteen toimitusaika-arvio eli viikko, jolloin tilattu tuote toimitetaan asiakkaalle. Toimitusaika saattaa vaihdella tuotteesta riippuen. Jos tilatuissa tuotteissa on eripituinen toimitusaika, tuotteet saatetaan toimittaa kertatoimituksena kun kaikki tilatut tuotteet ovat saapuneet varastoomme.

TOIMITUSTAVAT
Toimitamme verkkokaupan kautta myytyjä tuotteita toistaiseksi ainoastaan manner-Suomen alueella. Toimituskulut sisältyvät tuotteiden hintoihin, ja toimitus on aina perille annettuun toimitusosoitteeseen.Tuotteen koosta riippuen tilaus toimitetaan joko Itellan Express Flex -pakettipalvelun (pienet tuotteet) tai suuremmat tuotteet kuljetusliikkeen kautta.

Itella tai muu käyttämämme kuljetusliike ottaa asiakkaaseen aina yhteyttä puhelimitse ja sopii kanssanne toimitusajan, joka on yleensä 3-5 arkipäivän sisällä siitä kun tilatut tuotteet ovat saatavissa varastoltamme. Emme vastaa mahdollisesta kuljetusyhtiön virheestä johtuvasta viivästyksestä.

TAKUU
Tuotetakuu Swedese-tuotteilla on 60 kk, Kartell-tuotteilla 24 kk ja MissoniHome tuotteilla 24 kk. Valmistaja vastaa tuotteen materiaali- ja valmistusvirheistä. Takuu ei kata normaalin käytön ja kulutuksen aiheuttamaa tuotteiden kulumista. Takuu ei kata tuotteita, jotka on koottu/asennettu väärin tai käytetty epäasianmukaisesti tai virheellisesti, muunneltu tai puhdistettu väärällä tavalla tai vääränlaisilla puhdistusaineilla. Luonnonmateriaalissa, kuten puussa, lampaannahassa ja nahassa esiintyviä vaihteluita ei katsota tuotevirheiksi.

Kuljetustakuu. Kaikki toimittamamme lähetykset ovat vakuutettuja. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa tuotteen kuljetuspakkauksen kunto se vastaanotettaessa. Jos huomaat pakkauksessa vaurion ennen sen avaamista, ilmoita siitä heti kuljettajalle, ja asiasta on tehtävä merkintä rahtikirjaan. Jos toteat tuotteessa vaurioita paketin avattuasi, ilmoita vauriosta heti (viimeistään 24 tunnin kuluessa) asiakaspalveluumme. Korvaamme viallisen tai kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen ensisijaisesti uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tämä ei ole mahdollista, ostajalle hyvitetään hänen maksettu rahasuoritus kokonaisuudessaan.

REKLAMAATIOT
Reklamaatiotapauksissa ota aina yhteyttä asiakaspalveluumme. Tuotteen vika tai sen kärsimä vaurio tulee määritellä ja dokumentoida asianmukaisella tavalla ja valokuvata. Viallinen tai vaurioitunut tuote tulee tarvittaessa lähettää myyjälle tarkastusta varten. Emme toimita uutta tuotetta tai hyvitä tuotteen hintaa ennen kuin vika tai vaurio on voitu todentaa. Reklamaatioihin (kuljetus- tai tuotteiden laatureklamaatiot) on liitettävä kirjallinen selostus sekä digikuva/-kuvia reklamaation aiheesta.

PERUUTUS- JA PALAUTUSEHDOT
Kuluttajalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa ilmoittamalla siitä verkkokauppiaalle neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Toimitetuilla tuotteilla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessaan olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Emme hyvitä tuotteita, joista puuttuu osia tai tuotetta on muunneltu. Huomioithan, ettemme hyvitä palautusmaksua, ellei lähettämämme tuote ole ollut väärä tai viottunut (toimitettu väärä tai viallinen tuote). Jos haluat muuten palauttaa tai vaihtaa tuotteen, vastaat itse kuljetuskustannuksista (palautus ja mahdollinen uudelleenlähetys). Hyvitys palautetusta tuotteesta maksetaan pankkitilille, kun olemme vastaanottaneet ja tarkastaneet palautetun tuotteen kunnon. Mahdollisissa palautustapauksissa ota yhteyttä aina etukäteen asiakaspalveluumme, sales@designbrokers.fi.

TIETOTURVA JA YKSITYISUUDENSUOJA
DesignBrokers DB Ky käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Kaikki asiakkaan verkkopalvelussamme antama tieto suojataan niin verkossa kuin sen ulkopuolellakin. Maksaminen tapahtuu aina oman pankkisi verkkopalvelussa tai Luottokunnan palvelimella. Näin meille ei välity mitään maksamiseen liittyvää tietoa.

DesignBrokers ei luovuta asiakkailtaan saamiaan tietoja kolmansille tahoille kaupallisiin tai muihin tarkoituksiin. Vaadimme asiakkaitamme vain tilauksen kannalta välttämättömiä tietoja. Sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron tarvitsemme tilausvahvistuksen lähettämistä varten sekä yhteydenpitoon mahdollisissa ongelmatilanteissa. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos asiakas on antanut tähän suostumuksen. Asiakkaalla on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä.